Każda oryginalna część zamienna jest oznaczana nieusuwalnym znakiem i kodem kreskowym informującym o dacie wydania produktu z magazynu, przez kogo sprzęt został zapakowany i kiedy został wyprodukowany.
Oryginalne części zamienne są dostarczane w oryginalnym opakowaniu opatrzonym logo producenta i etykietą z numerem produktu i kodem kreskowym z unikatowym numerem identyfikacyjnym. A jak sprawują się części nieoryginalne?
Tarcza nie posiada zatwierdzonego rodzaju okładziny (rodzajem okładziny zatwierdzonym przez ZETOR jest Reibestos). Używanie niezatwierdzonej okładziny na tarczach skutkuje skróconą żywotnością, poślizgami przy wyższym wysileniu silnika oraz zwiększonym zużyciem tarczy dociskowej sprzęgła.
Nieoryginalna pompa wodna oraz tarcza sprzęgła nie mogą być używane jako części zamienne traktorów ZETOR
Porównaliśmy oryginalne klocki hamulcowe firmy KNOTT z tańszymi nieoryginalnymi klockami od TEXTAR.
Aby utrzymać bezpieczną obsługę traktora, nie zaleca się używania klocków hamulcowych firmy TEXTAR lub pochodzących od jakiegokolwiek innego producenta, ani podobnych produktów.
Ponadto, używanie nieoryginalnych klocków hamulcowych ma poważny wpływ na żywotność innych komponentów układu hamulcowego - na przykład tarcz hamulcowych, zacisków hamulców tarczowych oraz elementów uszczelniających, które mogą zostać w znacznym stopniu uszkodzone przez wysokie temperatury osiągane przez klocki hamulcowe.
Poprzez badania firma ZETOR wykazała, że korbowód nie może być wykorzystywany jako część zamienna silników UR I ZETOR. Istnieje ryzyko, że używana część nieoryginalna może w najlepszym wypadku ulec zdeformowaniu, w najgorszym zaś ulec całkowitemu uszkodzeniu. Stan całego silnika nie może być wystawiany na próbę poprzez używanie nieoryginalnego korbowodu.
Szerokość panewek oraz ich wysokość robocza nie były równomierne.
Na jeden z gwintów nie dało się przykręcić śruby.