Zetor Major

Niezawodny ciągnik klasy średniej ze świetnym stosunkiem cena/moc.

  • wyśmienity stosunek cena/moc
  • sprawdzona koncepcja
  • silnik zetor – czeski know-how w produkcji wysokiej klasy silników
  • niezawodność
  • proste serwisowanie
  • solidny korpus wzmocniony ramą
  • niskie wymogi w zakresie konserwacji
  • maksymalna siła podnoszenia 2 600 kg

Uniwersalny ciągnik rolniczy, przeznaczony do agregowania ze sprzętem rolniczym, urządzeniami przemysłowymi oraz transportu rolniczego zaprojektowano zgodnie z podstawowymi założeniami marki zetor. Zetor Major w kategorii do 80 km nawiązuje do jednego z najpopularniejszych modeli w historii marki. Niezawodny, wydajny i prosty w obsłudze model zasłynął jako ciągnik na całe życie.

Dzięki tym cechom i wyśmienitemu stosunkowi cena/moc ciągnik ten docenią zwłaszcza właściciele małych, rodzinnych gospodarstw.

Prospekt Zetor Major (PDF)Drukuj

 


Specyfikacja

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych silnik ubiegłego wieku.

  • Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów.
  • Niskie zużycie - osiągnęliśmy bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych.
  • Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i duża żywotność.
  • Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika.
  • Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika.
  • Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo w niskich temperaturach otoczenia.
  • Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe uruchomienie w niskiej temperaturze.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji, niezawodność i umiarkowane wymagania w zakresie serwisu i konserwacji.

Skrzynia biegów

12 prostych kroków produktywności

Ciągniki Major posiadają w pełni zsynchronizowaną czterobiegową skrzynię przekładniową wyposażoną w rewers oraz trzybiegową skrzynię redukcyjną. Ilość biegów to 12 + 12.

  • Rozwiązanie sprawdzone przez użytkowników.
  • Udowodnione trwałe działanie i niezawodność.
  • Proste serwisowanie.
  • Płynny zakres biegów.
  • W pełni zsynchronizowana, wyposażona w rewers czterobiegowa skrzynia przekładniowa z trzystopniową redukcją.
  • 12 + 12 biegów.
  • Prędkość maksymalna 30 km/h.
  • Opcje obrotów tylnego wału odbioru mocy (WOM) 540/10001. Lub 540/540E.

Hydraulika

Siła leży w prostocie

Model Major wykorzystuje hydraulikę z mechaniczną regulacją. Charakteryzuje się nie tylko dużą siłą udźwigu, ale też płynną regulacją opuszczania, z funkcją hydraulicznej blokady przy transporcie narzędzi włącznie. Traktor jest wyposażony w jednosekcyjny lub dwusekcyjny rozdzielacz z szybkozłączem do wolnego spływu oleju.

  • Hydraulika mechaniczna,.
  • Z regulacją pozycyjną i siłową.
  • Charakteryzuje się dużą siła podnoszenia, płynną regulacją opuszczania oraz funkcją hydraulicznej blokady przy transporcie narzędzi.
  • Maksymalna siła podnoszenia 26 kn.
  • Ciągnik jest wyposażony w dodatkowy jednosekcyjny lub dwusekcyjny rozdzielacz hydrauliki.
  • Mechaniczna regulacja – prostota, wytrzymałość i długa żywotność.
  • Duża siła podnoszenia.
  • Płynna regulacja opuszczania.
  • Szybki montaż i zabezpieczenie agregacji.
  • Szybka i bezpieczna manipulacja sprzętem.
  • Funkcja blokady hydraulicznej przy transporcie narzędzi.

Kabina

Przestrzeń i ergonomia

  • Praktyczne wykorzystanie przestrzeni.
  • Ergonomiczne elementy obsługi – łatwiejsza praca.
  • Nieograniczony widok – prostsza i wygodna praca z ładowaczem czołowym.

Kabina jest wygodna i została zaprojektowana z naciskiem na praktyczność. Dużo miejsca i ergonomicznie rozmieszczone elementy obsługi ułatwiają pracę. Na życzenie można wyposażyć ją w klimatyzację. Przeszklony luk dachowy w kabinie ułatwia pracę z ładowaczem czołowym.

Dane techniczne

MODEL 80
SILNIK
Typ Stege III A 1105
Moc homologowana kW/HP (2000/25/EC) 55,6/76
Obroty znamionowe (1/min.) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Doładowanie turbosprężarka
Średnica/skok (mm) 105/120
Pojemność (cm³) 4 156
Chłodzenie cieczą
Maks. moment obrotowy – 2000/25/EC (Nm) 317
Przewyższenie momentu obrotowego
(ECE R24) (%)
35
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ mechaniczna
Rewers mechaniczny z lewej strony kolumny kierownicy
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) 12/12
Prędkość (km/h) 30
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ zależny/niezależny
Obroty tylnego WOM  540/1000 lub 540/540E
Obroty przedniego WOM nd
Moc maks. przedniego WOM (kW) nd
HYDRAULIKA
Typ mechaniczna regulacją pozycyjną i siłową
Trzypunktowy układ zawieszenia kategoria II
Sterowanie mechaniczne
Maksymalna siła podnoszenia (kN) 26
Ciśnienie robocze (MPa) 18
Wydajność pompy (l) 50
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) 2+1 (4+1 opcja)
Zaczepy zaczep przesuwny mechaniczny
KABINA
Dach z oknem dachowym standard
Siedzenie mechaniczne
Kierownica regulowana w poziomie
Klimatyzacja ręczna (opcja)
POZOSTAŁE PARAMETRY
Układ napędowy 4WD (2WD opcja)
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze/postojowe  tarczowe mokre,
sterowane hydraulicznie/mechanicznie
Hamulce przyczepy pneumatyczne, jednoobwodowe
Maks. obciążnik przedni (kg) 470
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) 210
Pojemność zbiornika (l) 83
Błotniki przednie stałe
Przygotowanie do montażu radia standard
WYMIARY
Masa własna (kg) 3 165 – 3 300
Długość (mm) 4 702
Szerokość (mm) 1 970
Wysokość (mm)  2 580
Rozstaw (mm) 2 210
Koła przednie* (mm)  7,5 – 16 2WD
280/85–24 (11,2–24) 4WD
Koła tylne* (mm) 420/85–28 (16,9–28) 4WD
420/85–30 (16,9–30) 4WD
* Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą

See also other tractors